Single Dose

SDבשנים האחרונות שומעים יותר ויותר על מטחנת מנה יחידה או כפי שקוראים לה בעולם ובכל הפורומים "Single Dose" שלצורך הנוחות נקרא לה מעכשיו SD.

מהי בעצם מטחנת SD? מדוע צריך אותה? האם היא מתאימה לכל אחד? והאם אכן היא שווה את ההשקעה?

מטחנת SD היא מטחנה שמכניסים לה מנה שקולה של פולי קפה והיא טוחנת ומוציאה בדיוק את המנה הזו. למשל, אם הכנסנו 18 גרם פולי קפה, נצפה לקבל בתום הטחינה 18 גרם קפה טחון.

מדוע צריך מטחנת SD?

לפני שאצלול לסיבה, אסביר את המונח "שארית" או בלעז Retention. כאשר טוחנים קפה במטחנה רגילה, נשארת כמות של קפה טחון במטחנה שאת חלקו לא ניתן כלל לסלק, וחלקו יוצא בפעם הבאה שטוחנים. (דומה הדבר לבדיחה שהיו מספרים בבית תמחוי, כשהיו הסועדים מקבלים לחם ישן, ומששאל אחד מהם אם אפשר לקבל לחם של היום ענו לו בטח, "תבוא מחר").

אם טחנתם מנת קפה סביר להניח שכמות מסויימת של 5 עד 10 גרם מתוכה זה קפה מהפעם הקודמת שטחנתם. דוגמא לענין היא, אם טחנתם בערב קפה, ובפעם הבאה טחנתם בבוקר, תוכלו להיות בטוחים שקיבלתם כמות מסויימת של קפה ישן. ואני רוצה להזכיר לכם שקפה טחון מתיישן במהירות של פי 20 לערך מפולי קפה. אפשר כמובן לטחון קצת קפה ולזרוק אולם לאורך זמן מדובר בכמויות לא מעטות, יחסית, לצרכן הביתי.

בנוסף, במטחנה רגילה המבנה הפנימי, הברגים, הסכינים ושאר הרכיבים בנויים כך שהמטחנה תהיה יעילה, אך תמיד יישאר בה מעט קפה שנתפס בסכינים ובברגים. זו גם הסיבה שמומלץ מפעם לפעם להעביר במטחנה חומר לניקוי מטחנות ו/או לפרק ולנקות.

וכדי להוסיף על כל אלו אציין שברוב המטחנות המקובלות יש מיכל פולים, שהוא בדרך כלל מלא בכמות מסויימת של פולי קפה. מסתבר שמשקל הפולים בתוך המיכל משפיע מאד על כמות הקפה הטחון היוצא בכל טחינה. (מאד לא נעים לקבל פעם אחת 18 גרם קפה טחון כשהמיכל מלא בפולים ופעם אחרת רק 16 גרם כשמיכל הפולים כמעט ריק מפולים. (בחלק מהמטחנות בתחתית המיכל יש מעין כיפה קטנה שאמורה להקטין את השפעת כמות הפולים במיכל על כמות הקפה הנטחן בכל מנה.)

מטחנות ה SD- באות לטפל בכל התופעות האלו. מטחנות אלו אמורות להיות עם אפס שארית – Zero retention.

למטחנת SD מיכל פולים קטן ביותר המתאים למנה בודדת או מקסימום למנה כפולה. המטחנה עצמה תוכננה ונבנתה כך שכמעט לא יישאר קפה טחון בתוכה. בנוסף בראש המטחנה יש מפוח, הדוחף כל שארית שייתכן שנתקעה במטחנה החוצה.

התוצאה הכנסתם 18 גרם פולי קפה, תצפו לקבל 18 גרם קפה טחון.

למי מתאימה מטחנת SD?

1 – למי שמחליף סוגי קפה. לדוגמא, בבית הקליה שלנו, אנו טועמים סוגים רבים של קפה, לכן אנו חייבים מטחנת SD

2 – למי שמוכן להשקיע כדי לקבל אספרסו יותר מדוייק. מדובר בתהליך קצת יותר ארוך. צריך לשקול כל מנה.

3 – למי ששותה קפה ייחודי (SPECIALTY COFFEE) ורוצה שטעמי האספרסו יהיו מאד מדוייקים ותואמים את התיאור שהובטח.

למי לא מתאימה מטחנת SD

1 – לכל מי שבביתו יש עוד אדם שלא מוכן להתעסק עם SD ורוצה לשתות את אותו קפה כל הזמן.

2 – למי שפרמטרים אחרים חשובים לו יותר כמו מטחנה שקטה או מהירה יותר

3 – מי שתהליך השקילה וההתעסקות לא בשבילם וההבדל בדיוק האספרסו לא שווים בשבילם את הטרחה.

ההחלטה היא שלכם.

אתם מוזמנים אלינו לראות בעיניים, לקבל יעוץ בנושא ולהבין את היתרונות והחסרונות של מטחנות ה- SD.

לרכישה מטחנות מקצועיות לחץ כאן

להלן סרט וידאו קצר המדגים את השימוש במטחנה SD

 

מטחנת מנה יחידה single dose

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום