מבחן חוש הריח - Olfactory tests
מבחני חוש הריח משמשים להערכת ארומת הקפה באמצעות, כמובן, חוש הריח.
מבחנים אלה משמשים אנשי מקצוע וחובבי קפה כדי:
✔️ להעריך את המיומנות של טועמים לזהות ולהבדיל בין ריחות וטעמים שונים בקפה
✔️ לזהות ולתאר את פרופיל הארומה של דגימות קפה שונות
✔️ להעריך את האיכות של פולי קפה וקפה כמשקה 
✔️ להבדיל בין מקורות קפה שונים

    בדיקות ריח יכולות לכלול זיהוי תרכובות ארומטיות ספציפיות הקיימות בקפה, כגון תווים פירותיים, פרחוניים, אגוזים, אדמתיים, שוקולדי וכו'.

     הארומה של הקפה יכולה להוות אינדיקטור לאיכותו. פולי קפה טריים ואיכותיים יהיו בעלי ארומה מורכבת ונעימה, בעוד שלפולים מיושנים או באיכות נמוכה עשוי להיות ריח חלש או לא נעים.

    להבדיל בין מקורות קפה שונים: לפולי קפה שונים מאזורים שונים יש לרוב פרופילי ארומה ברורים. בדיקות ריח יכולות לסייע בזיהוי מאפיינים אזוריים אלה.

    ישנם שני סוגים עיקריים של בדיקות ריח בשימוש בקפה:
    1️⃣ הערכה על ידי צוות מומחים מיומן: צוות מיומן של אנשי מקצוע בתחום הקפה יריח את הקפה ויתאר את פרופיל הארומה באמצעות אוצר מילים סטנדרטי של עולם הקפה. שיטה זו נחשבת לדרך האמינה ביותר להעריך את ארומת הקפה. והיא מקובלת על ידי חברות גדולות השולחות צוות שלם לבחון קפה לפני רכישה.
    2️⃣ מבחני השוואה: בבדיקות אלו משווים את ריח הקפה הנבדק מול ריחות ייחוס מוכרים, ואז זיהוי הארומה של הקפה המתאימה ביותר לאחד מריחות הייחוס. שיטה זו קלה יותר לביצוע אך עשויה שלא להיות מדויקת כמו הערכה חושית על ידי צוות מיומן.

      בסך הכל, מבחני ריח זהו כלי חשוב ורב ערך, עבור אנשי מקצוע וחובבי קפה, הן, לאימון ועידון החך שלהם והן להבנה והערכת הארומה של הקפה. הם יכולים לשמש כדי להעריך את איכות הקפה, לזהות מקורות קפה שונים ולפתח הבנה יותר מדויקת של פרופיל הטעמים המורכב של קפה.

      כדי להקל על אנשי המקצוע קימות ערכות ריח המאפשרות לדייק במבחני השוואה. 

      הערכה המקובלת ביותר בעולם כסטנדרט איכותי, היא ערכת ריחות הארומה של חברת הריחות הצרפתית Le Nez du המפתחת ערכות ריח גם ליין, ומשקאות אלכוהוליים כגון ויסקי, בורבון ועוד. 
      ערכת הקפה כוללת 36 בקבוקונים של ריחות ארומה, העשויים (או עלולים) להיות בקפה, וחוברת מאד מפורטת של כל ארומה וארומה. 
      אנו כמובן מחזיקים ערכה כזו.
      למי שמעוניין ניתן לרכוש את הערכה בקישור.

       Le Nez du Café Revelation 36 aromas
       

      מבחן חוש הריח

      השאירו תגובה

      כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום