מבחן השלישיות - Triangulation Tests

בטעימות קפה ובבקרת איכות הקפה, מבחני שלישיות או כפי שהם נקראים בעולם מבחני טריאנגולציה זו שיטה מקובלת להערכת יכולתו של הטועם להבחין בין סוגי קפה שונים. 

טרינגולציה או שלישיות מתייחס לתהליך של יכול זיהוי טעם של קפה.

הבודק מקבל שלוש ספלי קפה לטעימה, (מכאן השם שלישיות) כאשר בתוך שתי כוסות יש את אותו הקפה ובכוס השלישית יש קפה אחר. הבודק צריך לזהות את הקפה האחר. 

הבודק טועם כל דגימת קפה בקפידה, מנתח את הארומה, הטעם, הגוף, המרירות, החומציות תחושת הפה ועוד פרמטרים. ומנסה לזהות את הכוס עם הקפה האחר. 
הקפה "האחר" יכול להיות קפה ממקור אחר, קפה פגום, אפילו אותו הקפה בקליה שונה.

היתרונות של מבחני טריאנגולציה.

  •  משפר את יכולת הזיהוי של החיך: על ידי זיהוי חוזר ונשנה של הקפה האחר, הטועם משפר את כישורי החושיים שנעשים רגישים יותר להבדלים עדינים בקפה.
  • בקרת איכות: בדיקות אלו עוזרות להבטיח עקביות בייצור הקפה ולזהות פגמים פוטנציאליים באצווה. קולי קפה וקוני קפה ירוק יכולים להשתמש בטריאנגולציה כדי להעריך את האיכות והעקביות של קפה מספקים שונים.

בסך הכל, מבחן טריאנגולציה זהו כלי רב ערך עבור אנשי מקצוע בתחום הקפה כדי לחדד את החיך שלהם, להבטיח את איכות הקפה ולקבל החלטות רכישה מושכלות.

בעולם הקפה מתקיימות מידי שנה מספר אליפויות עולמיות למקצועות הקפה השונים, כשהמפורסם בינהם הוא אליפות הבריסטה העולמית. בין האליפויות מתקיימת גם אליפות טועמי הקפה, שבה כמובן משתמשים במבחני טרינגולציה. 
מניחים לפני כל משתתף בתחרות 24 ספלי קפה המחולקים ל-8 שלישיות. כאשר בכל שלשה יש ספל אחד עם קפה שונה מהשתיים האחרות. על המשתתף לזהות את 8 הספלים עם הקפה האחר. מי שמזהה את הכמות הגדולה ביותר של ה"אחר" זוכה באליפות.

על אליפויות בעולם הקפה ראו כאן.....

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום