קפה דלגונה מול קפה פראפה - Dalgona coffee VS Frappé coffee

לפני הכל גילוי נאות.

עוד בהיותי בצבא, בשנות ה-70 של המאה הקודמת, הכנו משקה המבוסס על נס קפה, קצת מים וסוכר (כצעירים שתינו עם הרבה סוכר) ואז בוחשים, ובוחשים ועוד בוחשים עד שנוצר קצף עבה. מוסיפים חלב מים חמים בחורף ומים קרים בקיץ ונהנים ממשקה טעים שמזכיר את ההפוך של אותם הימים.

והנה הרשת החברתית מעלה את המשקאות הללו (ואני מניח שבמקומות נוספים בעולם יש להם שמות אחרים) והופכים את המשקה לטרנד עולמי.

מהו הדלגונה -  Dalgona Coffee?

קפה דלגונה, ידוע גם בשם קפה מוקצף ידנית, הוא משקה המוכן על ידי הקצפה בחלקים שווים של קפה נמס, סוכר ומים חמים ממשיכים להקציף עד שהעיסה הופכת לקציפת קרם ואז מוסיפים חלב קר או חם. אפשר לפזר למעלה קקאו, ביסקוויטים מפוררים, פתתיתי שוקולד או מה שבא לכם. המשקה זכה לפופולריות במדיה החברתית במהלך מגיפת הקורונה. אנשים ישבו בבית והתחילו לעשות סרטונים של הכנת הקפה ידנית, בלי מיקסר. לאחר שהמשקה התפשט לדרום קוריאה, שונה שמו ל"קפה דלגונה" שמקורו בדלגונה, ממתק סוכר קוריאני, בשל הדמיון בטעם ובמראה.

מהו הפראפה - Frappé Coffee

קפה פראפה, או קפה פראפה היווני, הוא משקה קפה קר יווני העשוי מקפה נמס, מים, סוכר וחלב. בדרך כלל מכינים את המשקה עם מקציף חלב חשמלי אבל אפשר גם עם שייקר או מכונת מילקשייק. מכניסים למקציף כפית קפה נמס, כפית סוכר ומעט מים ומערבבים עד שנוצר קצף סמיך. מוזגים לכוס ההגשה ומוסיפים קוביות קרח, מים קרים, או חלב. המשקה מוגש עם קשית, כדי להנות מהמשקה עצמו ולא מהקצף שהוא קצת מריר.

המשקה הומצא  על ידי דימיטריס וקונדיוס (Dimitris Vakondios), נציג חברת Nescafe, בשנת 1957 בסלוניקי. פראפה הוא מהמשקאות הפופולרי ביותר ביוון והפכו לסימן היכר של תרבות הקפה היווני.

 

אז בפועל זה אותו המשקה רק בגרסאות הכנה קצת שונות.

 

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום