המסתורין שמאחורי פולי קפה מבריקים

המסתורין שמאחורי פולי קפה מבריקים

שמתם לב שלפעמים נתקלים בפולי קפה נוצצים באור בעוד שפולי קפה אחרים פשוט... לא? יש סיבה והסבר לכך.

 למה פולי קפה מבריקים.

יש הטוענים שפולי קפה שמנוניים הם טריים וטעימים יותר, אחרים טוענים שהם ישנים מאד ולא מעוררי תיאבון. אז מה האמת?  ננסה בפוסט זה להבהיר את הסיבה מדוע פולי קפה מבריקים וחלקים.

התשובה הקצרה: פולי קפה שמנוניים יכולים להיות תוצאה של קלייה כהה. או קפה ישן ששכב זמן ממושך במחסנים.

בתוך פולי הקפה

מה מסתתר בתוך פול הקפה הקטן הזה? עולם ומלואו. פחמימות, חומצות אמינו, קפאין, שומנים ועוד. השומנים בתוך פולי הקפה הם האשמים מאחורי הפולים המבריקים, השומנים הם אחד המרכיבים העיקריים בפרופילי הטעם החיוניים והמשפיעים על תחושת הפה כשלוגמים קפה. אבל, בעוד ששמנים אלה נותנים לנו פיצוץ של טעמים, עוצמתם נשמרת בצורה הטובה ביותר כשהם בתוך פולי הקפה. ברגע שהם נפלטים החוצה ומצפים את פולי הקפה, הם פוגשים בחמצן, ומתחילה דעיכה בעוצמתם, מה שמוביל לטעמים אחרים שלא כולם אוהבים.

 מה קורה לפולי הקפה במהלך קלייה

קליית קפה זו אמנות ומדע. מדובר בתאום מדויק בין סוג הפולים, כמות, חום וזמן. (ראו פרק קליית קפה) בקליה מחדירים חום לפולים. הפולים מתחממים, מתנפחים, המים בתוכם מתאדים וככול שממשיכים בקליה השמנים נדחפים החוצה ומופיעים על פני השטח של פולי הקפה. יותר שמנים על פני פולי הקפה מרמז בדרך כלל על קלייה כהה יותר. לפעמים גם קפה ישן ששהה זמן רב במחסינים יכול להיות שהשמנים יופיעו במהלך הקלייה כבר בקלייה כהה. אז כמו שאנחנו אומרים תמיד  - מקפה טרי נקבל את כוס הקפה הטובה ביותר.

פולי קפה שמנוניים

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום