חומצה לינולאית - Linoleic Acid

הנוסחה הכימית C18H32O2

חומצה לינולאית (Linoleic acid) היא חומצת שומן רב-בלתי רוויה. החומר הוא נוזל שקוף בטמפרטורת החדר. חומצה לינולאית היא חומצת שומן חיונית, כלומר כזו שיש לקבל במזון משום שהגוף אינו יכול ליצור אותה מחומצות אחרות וזקוק לה בכמה תהליכים ביולוגים. החומצה היא הנצרכת ביותר בתזונה האנושית.

שמה של חומצה זו נגזר מהמילה היוונית Linon שפירושה פשתן, חלקו השני של השם oleic פירושו "קשור לשמן זית"

חומצה לינולאית נפוצה בשמנים צמחיים והיא מהווה יותר מ-50% בשמן פרג, חריע, שמן חמניות, ושמן תירס וכ-30% בשמן קפה.

מחסור בחומצה לינולאית בתזונה גורם לשיער יבש, נשירת שיער, ועיכוב בריפוי פצעים. ולכן חומצות שומן נמצאת בשימוש נרחב בתעשיית הקוסמטיקה.

למרות שחומצה לינולאית היא רכיב תזונתי חיוני, "אין מידע ספציפי זמין על כמות החומצה הלינולאית הנדרשת לפיכך, טרם נקבעה קצבה יומית מומלצת

המקורות התזונתיים העיקריים של חומצה לינולאית הם שמנים צמחיים, אגוזים, זרעים, בשרים וביצים. מזונות מיוצרים המכילים שמן סויה כמרכיב עיקרי יהיו עשירים בחומצה לינולאית.

ומה בקשר לקפה?

חומצה לינולאית היא סוג של שומן שנותן לקפה את הגוף והטעם העשיר והמלא שלו

הקפה הידוע במאפייני הטעם הייחודיים שלו נובעים בן השאר מהשומנים שבפולי הקפה. ניתן להפיק את החומצה מפולי קפה ירוקים או מפרי הקפה עצמו. שומני הקפה המופקים מכיל כ-33% חומצה לינולאית (ביחד עם חומצה פלמטיק הם מהווים כ-80% מהשמן). שמנים אלו הם גם שומרים על הטעמים במהלך הקלייה.

 שמן קפה הוא תוצר לוואי של תעשיית משקאות הקפה המשגשגת וניתן להפיקו אותו באופן מכני, בכבישה קרה או לשחרר אותו בעזרת ממסים.

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום