שטיפה נגדית - Back Flush

תארו לכם את הסיטואציה הבאה:


בית קפה, הבריסטה לוחץ על הכפתור כדי להכין כוס אספרסו ומים חמים בלחץ של 10 בר, נדחף מהמשאבה, עובר דרך הקפה הטחון ואספרסו מעולה נמזג לספל.
מיד כשהוא מסיים להכין את כוס האספרסו הוא פותח את ידית הקפה (פורטהפילטר) כדי להכין את כוס הקפה הבאה.

מה קרה לכל הלחץ שהצטבר על הקפה? לאן הוא נעלם?.
ובכן, תלוי בסוג המכונה. במכונות פשוטות אם המשתמש יפתח את הידית מיד לאחר סיום הכנת האספרסו, כל הלחץ יתפרץ החוצה וילכלך את כל הסביבה בשאריות קפה. במקרה כזה רצוי להמתין מספר שניות לפני שפותחים את הידית מיד לאחר הכנת האספרסו.
במכונות מקצועיות יש שסתום מיוחד, שסתום תלת כיווני, המאפשר לכל הלחץ להשתחרר מיידית למגש הטפטוף ובכך הבריסטה יכול להמשיך בעבודתו ללא כל הפרעה.
הבעיה - מים הכוללים שאריות קפה, מזהמים את הצנרת הפנימית וכן את הרשת המפזרת את המים בראש החליטה (נקראת בסלנג של חובבי הקפה מקלחת באנגלית shower)
לכן, יש צורך לנקות את ה-shower ואת הצנרת משאריות הקפה.
פעולה זו נקראת שטיפה נגדית או Back Flush
כדי להתחיל את השטיפה, יש להשתמש בפילטר ללא חורים הנקרא פילטר עיוור או פילטר
אפס.
מכניסים את הפילטר העיוור לידית החליטה במקום הפילטר הקיים, מכניסים חומר מסיר שומני קפה
ומפעילים את המכונה, כאילו אנו מכינים אספרסו למשך כ-3 עד 8 שניות
המים החמים מתערבבים בחומר הניקוי, וכאשר אנו מפסיקים את הפעולה, הלחץ המשתחרר מושך איתו את חומר הניקוי דרך ה-shower ודרך הצנרת ומנקה אותה.
חוזרים על פעולה זו מספר פעמים כ-10-20 פעם, עד שהמים היוצאים שקופים ונקיים משאריות קפה.בסיום לאחר החזרת הפילטר הרגיל, מומלץ להכין אספרסו פעם אחת ולא לשתות אותו.
והשאלה שחוזרת על עצמה: כל כמה זמן יש לבצע שטיפה נגדית, לדעתי כל 100 כוסות. כמובן, בבית קפה יש לבצע את הפעולה כל יום בסוף היום,

שטיפה נגדית - back flush

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום