איזה קפסולה הכי טובה?

פוסט זה נכתב ע"י שטרנ'ס קפה הכותבים הם שלמה שטרן, מחבר הספר מדריך הקפה וצדוק אשר המומחה בקליית קפה
המידע שנכתב בפוסט נכתב על סמך הידע האישי שלנו. ניתן להעתיק אותו עם צייון המקור.

האם קפסולות נספרסו (Nespresso®) יותר טובה מקפסולות של קפיטל? (Caffitaly®) או האם קפסולה של לוואצה בלו (Lavazza®) יותר טובה מקפסולה של אילי היפר אספרסו? (ILLY®) בקיצור האם יש לנו קפסולה מנצחת?

מאמרים קשורים

קפסולות או פולי קפה – מה עדיף?

כמות השיטות השונות של הקפסולות בישראל היא רבה. בשיטה הכוונה לצורת הקפסולה, לגודלה וכמובן שהיא תתאים רק למכונות המסוגלות לקבל "רק!" קפסולות מואתה שיטה. לא תוכלו להכניס קפסולה של לוואצה בלו לתוך מכונה המיועדת לקפסולה נספרסו.

כרגע אני מכיר כ-15 סוגי שיטות שונות בארץ שכל אחת שונה מאחרת. אני מכיר את השיטות הבאות:

נספרסו (3 סוגים המקורי, וורטו ונספרסו לעסקים), קפיטלי, לוואצה (3 סוגים אמודו מיו, פוינט, בלו), אילי היפר אספרסו, דולצ'ה גוסטו, ESSSE, איטליקו (מרטלו), מיטקה, בלמוקה, קרמוסו, בילאטי ובטח לא כיסיתי את כולם. כמובן בעולם יש נוספים במיוחד שיטת K ששולטת בארה"ב ועוד.

חשוב לציין, מכיוון שכל שיטה של קפסולה ברשימה שונה בצורתה ובגודל מאחרת, כל סוג קפסולה מחייב מכונה מתאימה.

אם קניתם או קיבלתם מכונה של לוואצה בלו אתם חייבים קפסולות של לוואצה בלו. שום קפסולה מסוג אחר לא תוכל להיכנס למכונה.

 

להלן השוואה

כשבאים להשוות את הקפסולות השונות חייבים לשאול מספר שאלות בסיסיות שיעזרו לכם להחליט

  • איכות האספרסו – כמובן שכל חברה תטען שהשיטה שלה מפיקה את הקפה האיכותי ביותר. מכיוון שאין אני קובע מה טעים ומה לא. אני ממליץ לטעום מקפה שהוכן מכל אחת מהמכונות ולקבל החלטה. אוכל רק לציין מספר עובדות המסבירות את השוני בין השיטות השונות.
    • כמות הקפה בתוך הקפסולה – והיא משתנה מ-5.5 גרם עד 13 גרם בשיטות השונות.
    • מבנה הקפסולה – הן צורתה והן המבנה הפנימי שלה. מסתבר שצורת הקפסולה משפיעה על החליטה יש חברות שמכניסות רשתות בתוך הקפסולה כדי לייצר זרימה יותר אחידה של המים בקפסולה.
    • מבנה המכונה – כיצד בנויה המכונה, מהו הלחץ והטמפרטורה, שהמכונה מפעילה על המים שחולטים את הקפה
  • מחיר קפסולה – חייבים לקחת בחשבון את המחיר הכולל של הקפסולות ביחד עם המכונה. לקבל מכונה "חינם" ואח"כ לשלם על הקפסולה, יכול להשתלם אם כמות כוסות הקפה שאתם שותים נמוך, אך אם אתם מצרכני הקפה האינטנסיבים, בידקו את הכדאיות.
  • קלות השגת קפסולה – קלות השגת קפסולה קשורה קשר ישיר עם כמה פרמטרים
    • פטנט – חברה שהשיטה שלה מוגנת בפטנט שומרת לעצמה את היכולת לשווק את הקפסולה בלעדית. התוצאה, קשה להשיג ומחיר גבוה.
    • התפוצה בארץ – לא כל הקפסולות נמכרות בכל סופר. אין לי אחוזי השליטה של כל חברה בקפסולות בארץ. המובילה היא כמובן נספרסו. אחרי ניתן למצוא את קפיטלי (אספרסו קלאב) אמודו מיו, דולצ'ה גוסטו.
    • תואמים – ככול שהחברה נפוצה יותר חברות קפה רבות מייצרות קפסולות תואמות במחירים נמוכים. ושוב מהבחינה הזו נספרסו מובילה עם כמות התואמים שיש בשוק, בכל סופר וכמעט בכל חנות שמוכרת מזון. בשעת כתיבת פוסט זה יש תואמים גם לקפיטלי, דולצ'ה גוסטו, אמודו מיו, לוואצה בלו, ו-ESSSE
  • מגוון המכונות ומחירן – מגוון המכונות היום הוא עצום. וניתן למצוא מכונות קפסולות במחיר של 300 ₪ ועד מעל 2,000 ₪ . לדעתי במחיר כזה שווה לשקול יותר את מחיר הקפסולה ופחות את מחיר המכונה.
  • סוג הקפסולה (פלסטיק אלומיניום) – אלומיניום הוא החומר הטוב ביותר להגנה על הטעם, הארומה והטריות של הקפה: הוא חסר טעם, נטול ריח ואטום. חלק גדול מהחברות עוברות לקפסולות מאלומיניום אך עדיין יש הרבה חברות המייצרות קפסולות מפלסטיק. (יש גם קפסולות שהן מפלסטיק והכיסוי מאלומיניום). הקפסולות של נספרסו תמיד הגיעו באלומיניום.

אתם מוזמנים להגיע לחנות ולהתייעץ איתנו.

איזה קפסולה הכי טובה?

השאירו תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפי פרסום